Blogger Backgrounds


Wednesday, June 29, 2011

di SaaT

di saat hujan membasahi bumi...
aku bermenung seorang diri..
mengenang tika indah bersama...
ketawa...
bersenda...
manis detik itu...

di saat angin menghempus...
dingin tubuhku terasa...
ku memelok erat tubuhku...
lalu benakku pantas berlayar...
terkenang hatimu yang kulukai..
teringat saat kamu menangis...
lantas itu aku mengeluh...
bukan niatku membuatmu begitu..

hujan masih menitis...
angin masih menderu...
aku semakin terasa dingin...
sesal semakin membaluti hatiku...
hampir ku tangisi silapku...

aku seorang insan hina...
aku insan peluka...
jauhi diriku...
ingin ku berlari jauh darimu...
tok tak ingin melukaimu...

kesejukan semakin membalutiku...
separuh hatiku ego mengatakn...
salahkah ak mencemburuimu...
kau kekasihku...
kau milikku...
keegoan ku kuat mengtakan aku tak bersalah...
lalu aku cuba meminggirkan diri...
ingin ku batukan hati ini dari terasa sakit...
ingin ku butakan hati ini dari terus sensitif...
aku insan biasa...
berkata janji...
namun hatiku semakin sakit...
akan ku cuba tepati janjiku...
membuang rasa membeku hati...

jauh jauh melayang fikiranku...
ku ingin ketenangan...
ku ingin kasih sayang...
ku ingin perhatian...
ku ingin ....
segalanya ku ingin...

namun ku sedar...
aku insan hina...
tiada sapa sudi melunaskan keinginanku...
lalu ku mengeluh hampa...
hujan terus menitik...
tangisan masih tertahan...
ku tetap bersabar..
mengharapkan takdir menentukan segalanya...
biarlah ku begini...

6 comments:

  1. yang ni pn best jgk... haiyaaa..cm ner nk stop ini muzik daaa.. xconcentrate mau bca..

    ReplyDelete
  2. hahahhaha.....keciannya....xley setop.......

    ReplyDelete
  3. aku suke meluah pada puisi apa yang aku rasa...apa yang aku alami dan apa yg aku fahami ttg jiwa teman2 yg rapat nan aku....so...aku dan puisi tak boleh dipisahkan..jiwaku..alunanku..huhuhuh..l0ve itt! =)

    ReplyDelete
  4. la..........copy & paste? nape nape?

    ReplyDelete
  5. knp?? bkn da ckp ke td?? =.='

    ReplyDelete
  6. hhahaha....ea ea...da ckp...eh...ane ade ckp..gtau je...kn menaip...~~ =P

    ReplyDelete