Blogger Backgrounds


Thursday, April 15, 2010

luahannnnn

dingin malam menenangkan minda....
jiwa melayan keasyikan malam...
tiada bintang bisa kulihat...
renyai2 hujan membasahi bumi..

saat mataku terkatup...
perasaan semalam menjelma...
kasih semalam aku terkenang...
memori semalam kumerindu...

uh....
bila agaknya aku bisa mencampak jauh....
jauh...perasaanku padamu....
membuang teruss kasih yang terbuku untukmu...
aku menanti saat itu...

bukan aku tak cuba melupakanmu...
bukan aku tak berusaha mencari penggantimu...
aku cuba....aku usaha...
namun sia-sia...

aku lelah dengan kesakitan yang menjelma di hati ini...
aku penat...menanggani cemburu yang terbit di hati ini...
aku....putus harapan mengharapkan kasihmu,...

angin menghembus keras...
aku mengeluh hamapa...
hujan semakin lebat..
tubir mataku mula berair...

argh!!!
ape guna tangisan?
ape guna keluhan...?

bangkit kin dari kenangan lalu...
buangggg...buang jauh!!!
aku pasti mampu....
tegarlah wahaai hatiku....
emmmm...huhuhu

10 comments:

  1. the OTHER women


    melihat kau mencintai dia
    membuatkan nafas aku tertahan-tahan.
    sampaikan
    sampaikan
    aku kesesakan.

    untuk keberapa ratus juta kali
    aku cuba denial dengan perkara ini
    kau
    dia

    ke.ka.sih.
    kekasih!

    shasha mohd.

    ReplyDelete
  2. maksud sgt dalam la iera oi...aku xbape paham actualy... cube terangkan lau sudi...hihihi...thank 4 da komen! veri lyk it!

    ReplyDelete
  3. ada sesuatu di dalam tempurung hati
    dan membuat aku selalu berbisik padanya
    tegaslah hati
    tegaslah hati

    ada sesuatu di dalam tempurung hati
    dan membuat aku kerap merintih
    tegaslah hati..
    tegaslah hati..

    ada sesuatu di dalam tempurung hati
    semakin hari semakin menyesakkan dada
    dan membuat aku menjerit
    tegaslah wahai hati!
    tegaslah wahai hati!

    kenapa,kau hati terlalu degil
    selalu bercanggah dengan pendirian minda
    tidakkah kau mengerti
    waktu sebentar yang dipinjam
    hanya satu permainan manusia?
    maka dengan itu
    aku memohon kau hati.

    jangan menjerit kepada ku lagi.
    simpanlah sendiri.
    walaupun dalam kamu,hati..
    ada rindu yang membunuh
    ada cinta menjerat.
    simpanlah sendiri,
    kerana aku tuanmu tidak mahu
    kamu terluka dan berdarah kembali.

    tegaslah,hati.

    shasha_mohd.

    ReplyDelete
  4. jalan hadapan kita menyesakkan.
    berdebu dan melemaskan.

    kerana itu kita terpisah sejauh ini.

    jalan semalam kita menghanyutkan
    berarus dan berliku-liku.

    kerana itu juga kita terpisah sejauh ini.

    terima kasih untuk pinjaman waktu kamu
    yang sungguh indah buat aku.
    r&r kamu sungguh membuai hati sepi.

    mari,kita teruskan berjalan.
    hingga ke penghujung jalan panjang ini.
    mari kita lihat destinasi itu
    dimana pengakhirannya.

    ReplyDelete
  5. tinggalkan pesan kepada angin.

    angin
    bantu aku
    bisikkan kepada dia
    aku rindu
    untuk mendengar rindu dia
    terhadap aku
    yang selalu dia bisikkan
    pada angin.

    ReplyDelete
  6. wauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! yg last tu ade hampir same nan salah satu poet ak...
    yg lain2...ak suke..menjiwai...huhuhuh...nice nice....
    thankssssssssssssssss sooooooooooo muchhh!

    ReplyDelete
  7. hehe...dah baca best jugak...nice try la. samalah ngan akak ni. hanya mencuba untuk berpuisi

    ReplyDelete
  8. aku suka merepek kat blog kau la qin.aku suka kacau kau.hahahaaaa..

    shasha mohd.

    ReplyDelete
  9. hihih...di persilakan...xde hal.... ke ko nak aku tlg display kat blog aku ni ur poet? bawah aku tulis name ko...likeeeeeeeeeeee ur poet... tituww222

    ReplyDelete